20 Temmuz 2018 Cuma

Published Temmuz 20, 2018 by with 1 comment

Şiir Kamp.İz'de...






GÜLÜŞ SICAKLIĞINDA

Ebemkuşağında saklı sabahlara günaydın diyorum.
Tüm acı hatıraların yerini gülümseten anlara bıraktığı,
İçimizi ısıtan sıcacık gülüşlerle bezenmiş,
Vicdanın en eşsiz mücevher olduğu,
Huzura susarcasına sarılmış
Umut dolu sabahlar...
Nazım'ın güzel günleri tadında,
Kelebek kanadı edasında,
Bahar havasında,
Şükür kadar manevi günler diliyorum.
Bayram sofrasına oturmuş kalabalık aileler istiyorum.
El ele güneşe koşan topluluklar...
İlk adımlarının heyecanını yaşayan minicik ayaklar...
Eski dünyanın kasvetini bi kenara bırakıp
Uçurumun kenarında bile hayattan vazgeçmeyen,
Hatalarından dibine kadar ders çıkarıp,
Tekrarlamayan, pişman olmayan
Ümitli yürekler istiyorum.
Merhamet istiyorum yeni evrenden,
Şevkat diliyorum.
Dilan Yılmaz


.

Kanton kanton büyürken yokluğunda özerk acılar, 

varoş acılar büyütüyorum sana. 
Kendi halinde, kar altında. 
Ergen ölmüş çocuk bedenleri, sınır boylarında eksik yazılı 'Kader'ler.
Savaşçılar gücenir! Çatışma çıkar!
Bir çadırkent kadar soğuk, bir namlu ağzı kadar davetkar bir savaşın orta yerinde öptüm ayak bileklerini. Yırtıldı gök, kanadı rahmi insanlığın. Bir jilet gibi keskin tuz kadar acıydı.  Portakal kokusu,tütün kesiği bu. 
Bunun adı yok, 
Kimliğim kuşatma altında.
Gel ve öldür beni
Kır kuşatmamı 
dörde böl bedenimi
Yanmış ormanlar, katır izleri
kar altında dağlar bekler bizi
Yorgun savaşçılar 
Arınmış kentler 
Vurulmuş çocuklar bekler
Metropol kimsesizlikler
Buz kesmiş yalanlar
Siyasi çıkmazlar bekler
Gel, barıştır bizi
Sevmeyi öğret bize
Şiiri katık etmeyi
Bir şarkıya eşlik etmeyi öğret,
Çoktan bitmesi gereken, çocuk katili bir savaşın orta yerinden uyandır bizi.
Gel, böl uykumuzu
Torağımız ol
Ekmeğimize tuz
Tuzumuza tat
Öfkemize hınç ol
Gel ve geç sınırı 
Haddimizi aşmayı 
Sesimizi yükseltmeyi
Kafa tutmayı öğret bize
Cizre'de komşum ol
Suruç ta kefenim
Gel, hafızam ol.

      edit

1 yorum: